ÇOCUKLARDA HAREKET EĞİTİMİ , ÇEŞİTLERİ , AMAÇLARI VE FAYDALARI


 Değerli takipçilerimiz bu yayınımda sizlere çocuklarda hareket eğitimi konusundan bahsedeceğim. Bu yayınımı okuduktan sonra çocuklarınızı mutlaka teknolojik araçlardan (tablet, telefon, televizyon) kurtararak onları hareket eğitimi kurslarına ve kulüplerine göndermenizi ve hareketsiz bir yaşamdan kurtarmanızı diliyorum.

Hareket eğitimi ; çocuğun düşüncelerini bir noktaya kanalize etmesi ve odaklaması amacıyla yapılan bir eğitimdir. Çocuğun  psikolojik yönden de gelişim göstermesini sağlar. Özellikle 2-6 yaş arası bir çocuğun genel olarak hareket eylemini hayata geçirdiği dönem olması sebebiyle eğitim sürecinin devreye girmesi gereklidir. Bu dönemde çocuklarda atlama sıçrama yakalama gibi hareketler gözlemlenir. Ve çocuğun sabit kalma kavramı ortadan kalkarak hareketler tam anlamıyla başlangıç gösteren eylemler bütünü oluşturmaya başlar. Bu bütünü oluşturulan eylemlerin en önemli özelliği el ayak koordinasyonunun birlikte sağlanmasıdır.

Hareket Eğitiminin Faydaları 

1) Anne baba ve çevresindeki insanların hareketlerinin aynısını yapmaya çalışması taklit gücünü geliştirir.

2) Sorumluluk duygusunun gelişmesine yardımcı olur ve bireysel de birşeyler yapabileceğinin farkına varır.

3) Çocuğun vücudunu tanımasını sağlar. Ve beden dili denilen kavram oluşmaya başlar.

4) Arkadaşları olmaya başlar ve çocuk yalnız olmaktan çıkar.

5) Yaşam kalitesini yükseltmesine yardımcı olur.

6) İşbirliği kurma yeteneğini geliştirir.

7) Başka çocukların da olduğunu farkına varır.

8)  Bir sorunla karşılaştığı zaman çözümler üretmesini sağlar.

9) Duygusal ve sosyal kazançlar sağlar.

10) Çocuğun problem çözme yeteneğini geliştirir.

11) Koordinasyon sağlar.

12) Deneyim ve tecrübe kazandırır.


 

Hareket eğitiminin Amaçları

1) Çocuğa vücut esnekliği, dayanıklılığı ve koordinasyonu kazandırabilme iç güdüsü içerisindedir.

2) Çocuğun kendini tanımasını sağladığı gibi yapabileceği  yada yapamayacağı ona uygun olmayan eylemlerinde farkında olması gerektiğini öğretir.

3) Arkadaşları ile birlikte hareket edebilme onları düşünme ve onlarla paylaşım içerisinde olma güdülerinin gelişmesini sağlar.

Hareket Çeşitleri 

1) Lokomotor hareketler : Çocuğun vücudunun sabit olmaktan çıkarak hareket eylemine geçtiği bir tip hareket çeşididir. Yürüme, koşma, hoplama, zıplama, atlama vs.

2) Lokomotor olmayan hareketler : Çocuğun olduğu yerde sabit kalarak gerçekleştirdiği harekettir. Diz çökme, uzanma, oturma ve ayakta durma şekillerde yapılır. Bükülme, itme, çekme vs.

3) Manipülatif hareketler : Çocuğun çevresinde bulunan nesnelerle ilişkili olduğu ve onlara kuvvet uyguladığı harekettir. Yuvarlama, atma, yakalama, fırlatma, vurma, tekme atma vs.

4) Denge hareketleri : Çocukların belirli konumlarından değişiklik yapmadan devam ettikleri hareket çeşididir.

Bu yayınım bu şekilde sonlanmaktadır. Son olarak da şunu söylemek istiyorum : Her yaşın bir hali vardır , çocukluğun da yakıştığı hal oyun oynamak hareket etmek ve çocukluğun hakkını vermektir. Umarım faydalı olmuştur .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUKLARDA OKÇULUK SPORU VE FAYDALARI

SPORCU ÇOCUKLARDA BESLENME ALIŞKANKIĞI , EVRELERİ , AMAÇLARI , YARARLARI VE TÜKETİLMESİ GEREKEN BESİNLER

SATRANÇIN FAYDALARI